RP-HELP.GP || Mindent a szerepjátékról! || 1280*1024 felbontás, mozzilla || Look nr.3
Welcome

Üdvözöllek a honlapomon, mely kizárólag a szerepjáték világával foglalkozik. Az újraindítást követően 2016 januárjától főleg a "resource" gyűjtés és elétek tárása a célom; Face Claimek, nevek, hasznos linkek, grafikai kellékek, és minden, ami kellhet egy karakterhez vagy szerepjátékhoz. Remélem, az itt lévő információk hasznosak lesznek! :)

Naomi

 

 
Chat
 
Numbers
Indulás: 2013-08-03
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Infos

Szerkesztő: Naomi
Elérhetőség: e-mail
Képek: Google, DeviantArt
Kódok: DesignWorld
Az oldalt kedvtelésből szerkesztem, anyagi hasznom nem származik belőle. A cikkek, tippek, ötletek vagy saját írásúak, vagy pedig angolról lefordítottak, utóbbi esetben mindenképp jelölöm a forrást is.

 
Mondjam vagy mutassam?

Talán nem tűnik teljesen egyértelműnek a cím, és a is lehet, hogy miután felfogja az ember, miről is hadoválok, felteszi a kérdést: nem teljesen mindegy? Előre közlöm: nem.

"Mérges voltam."

Biztosan mindenki milliószor meg egyszer találkozott ilyen és ehhez hasonló mondatokkal. Mivel az emberek többsége átélte már azt az érzést, ezért pontosan jól tudjuk, milyen is az, ha mérgesek vagyunk, tehát jogosan feltételezhetjük, hogy ebben nincs semmi hiba.

Hiba az valóban nincs. Ám az embereknek van egyfajta igényük arra, hogy minél jobban, minél mélyebben átélhessék a karakter (a sajátjuk vagy épp másé) érzéseit. Mérges volt, addig rendben - na de hogy volt mérges? És miért? Bár utóbbi elvileg nyilvánvaló, annyira azért mégsem.

"Mérges voltam. Az az átkozott busz, mindig késik, erre pont most kellett időben érkeznie?"

Itt az alany valóban azért dühös, mert a busz időben jött, vagy inkább azért dühös, mert így nem ér oda időben az iskolába, vagy az étterembe, ahová megbeszélt egy randevút a párjával? Nem állítom, hogy ezeket sohasem magyarázzák meg később, de sok esetben bizony az ilyen dolgok kimaradnak, márpedig pont az apró részletek teszik élvezetessé az olvasást.

Vissza a másik kérdéshez - hogyan volt mérges? A szerepjátékban egyformán van az érzéseken és a vizualitáson a hangsúly, el kell tudni képzelni az adott szituációt, fizikailag és lelkileg is. Ehhez sokban hozzájárul, ha ne így fejezzük ki:

"Nagyon mérges voltam."

Hanem így:

"Éreztem, hogy a halántékomon lüktet az az erecske, mint mindig, mikor felmegy bennem a pumpa. Idegesen járkáltam fel s alá, az állkapcsom összeszorítottam, és minden erőmön azon voltam, hogy semmit se törjek szét. Igazából ahhoz lett volna kedvem: hozzávágni egy vázát a falhoz. Szemeim dühös szikrákat szórtak, az arcom felhevült (valószínűleg pirosas árnyalatot vett fel), és olyan erősen szorítottam össze a markom, hogy félő volt, felsértem a bőrt a körmömmel."

Három szó helyett konkrétan leírtam a szituációt, ami, azt hiszem, sokkal kifejezőbb - és egyszer sem használtam a "mérges" szót. Ha eléggé jól leírod, ami történik, nem kell megnevezned magát az érzést, az olvasó mindenképpen tudni fogja, sőt, valószínűleg könnyebben elképzeli a helyzetet. Kicsit olyan, mint az activity.

Persze nem kell mindig minden érzelmet ennyire körüljárni, kifejteni, csak azokat, amelyek fontos, szerves részei a reagnak. Például, ha a karakterem épp első, meghitt estéjét tölti a párjával, érdemesebb azt írnom, milyen érzéseket keltett a karakterben, nem pedig azt, hogy "jó volt".

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
 
Még nincs hozzászólás.
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?